14. augusta 2012

Prvé narodeniny a darovačka

Dnes je skvelý deň! Vlastne takmer ako všetky. Dnes má Hrnček-var svoje prvé narodeniny a tak by sme sa s vami o našu radosť podelili. Nejdem nič bilancovať, blogovanie je super, ak má čo dať samotnému autorovi a svetu. Ja som ako bloggerka spokojná a ak ste aj vy, tak je všetko "na porádku".

Z radosti zo života a všetkého diania dozrel čas aj na prvú Darovačku (giveaway). Odteraz budeme používať u nás na Hrnčeku iba tento slovenský ekvivalent, lebo miešanie angličtiny do rodných jazykov iných národov a ich denno-denné používanie mi príde tragicky smutné.

Sezóna všetkého možného u nás na dolniakoch je v plnom prúde a ja si ju úplne najviac užívam. Plánujem a premýšľam, ako čo najlepšie využiť a uchovať všetky dary z prírody, a tak varím, suším, zaváram.

Hádanka: Uhádnete, čo je hlavnou zložkou sladkej zaváraniny?
Malá nápoveda: hlavná surovina je jednozložková, žiadna kombinácia.



Kto sa najviac priblíži, bude víťazom a jeden domáci produkt k nemu poputuje poštou (prípadne osobným doručením v rámci Bratislavy). Ak neuhádne nik, žrebujeme spomedzi všetkých odpovedí.

Na odpovedanie máte čas do 24. 8. 2012. Odpovede píšte na info.hrncekvar@gmail.com


Narodeninové oslavy užívame v skromnosti, ale predsalen mi nedalo, niečo v dnešný deň neupiecť. Inšpiráciu na spomínané koláčiky som pozbierala až z 3 rôznych zdrojov. Vlastne, chystala som sa na obdobné koláčiky už dlhšie a práve dnes sa mi ich chcelo s láskou napiecť. Zdroj 1: Ringlotové koláčiky piekla pred 2 rokmi Catalina. Zdroj 2: Pred týždňom pri návšteve bratislavskej Horárne a miestneho bufetu ma inšpirovali a totálne namotali ultra-domáce koláče z ich vlastnej výroby. Rôzne kysnuté variácie s orechami, makom, tvarohom a ovocím vo mne vyvolali makofíliu, a tak som dnes poctivo mlela! Zdroj 3: Môj otec pochádza z Chodova. Krásny kraj s krásnou kuchyňou, zvykmi, krojmi, architektúrou. Chodské koláče sa pečú pri veľkých sviatkoch. Vždy s nostalgiou spomínam na časy, keď sme chodievali k babičke do Čiech a počas poutě nám babi chodské koláče piekla. Vždy to bola neskutočná dobrota a nádhera na stole. Na chodské koláče u mňa v kuchyni ešte nedozrel čas, lebo je to kumšt nad kumšt a takisto aj riadna zaberačka (nielen časová, ale aj finančná). Množstvá surovín sú nevídané a ak sa má výsledok vydariť, treba použiť len tie najkvalitnejšie suroviny. Keď dozrie čas, pustím sa do nich. Myslím, že sa blíži – máme sa na čo tešiť ;-)


Kysnuté cesto, mak, tvaroh, ringloty a posýpka
K čestvo vytiahnutým koláčikom z pece sme si uvarili zdravú Vitakávu a pekne si pripili na zdravie Hrnčeka.

19 komentárov:

  1. Katuska,ja si taktiez pripijam na zdravie a dlhyyyyyyyy a spokojny zivot Hrnceka -var :) nech sa ti z tvojho hrnceka stale vari a pari a nech sa tvojim blogerskym prispevkom dari :))
    P.S..ake mily slovensky nazov "darovacka ":) u mna na blogu ma musis preklinat za tie anglicke slova,ale ja si nemozem pomoct..ked mne sa anglictina tak paci :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Krásne rýmy na počesť hrnčeka. Ďakujeme Mati :-)
      Nie nie, určite ťa nepreklínam, je to čisto tvoja vec ako sa vyjadruješ a ja to akceptujem – každý sme iný a to je na tom pekné ;-)

      Odstrániť
  2. Katka Hrnčeku var prajem hodne chuti na písanie príspevkov, veľa odvahy na skúšanie nových receptov a proste móóóre inšpirácie. Mám rada tvoj blog:)
    A čo sa týka zaváraniny tak najprv som bola presvedčená o tom , že je z černice...potom mi hlavou začala behať čučoriedka alebo žeby baza? :))) Som veľmi zvedavá čo to je , myslím , že predsa tá černica:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajka, ďakujeme za príjemné a chutné priania. Fakt som rada, že sa ti blog páči :-)

      Odstrániť
  3. Tak všechno nejlepší k prvním narozeninám.Přeji hlavně hodně nových čtenářů a hodně hezkých komentářů, protože ty nás foodblogery potěší vždy :).
    K hádance : taky mě napadly ostružiny ale spíše bych tipla borůvky (?)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milý Kulíšku, s vami sa ešte nepoznáme, tak nás teší vaša návšteva. Prajem mnoho zdaru a radosti ako pomerne mladučkému bloggerovi.

      Odstrániť
  4. vsetko najlepsie a hlavne vela inspiracie pre (aspon pre mna) najlepsie "oddychove citanie" na tvojom blogu! :))))

    p.s.:tiez si myslim, ze je to cernica :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ojojoooj, krásne slová na naše oddychové písaničky. Tak je dobre, že sa páčia, písaničky sú také, akí sú ich autori (teraz myslím všeobecne). Teším sa veľmi z tvojich príjemných slov.

      Odstrániť
  5. Ja si nemyslím, že sú to černice, ani čučoriedky. Odpoveď zasielam na mail ;-) Katka, krásne slovo Tvoje a aj foto :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Gratuluju k narozeninám! Ať se daří tvému blogu hezky, jako doposud. a tipuju borůvky :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj, máš u mě na stránkách překvapení:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Všechno nejlepší vaší skvělé stránce plné nejne více než chutných dobrot, ale i laskavého povídání. Ať je váš hrníček stále plný lásky ke světu a vaření, radosti a elánu.
    Jinak já bych tipovala na zavařeninu z černého rybízu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Madlo, veľmi pekne ďakujem za krásne prianie. Strašne je perfektné, že na Slovensku si bloggeri automaticky tykajú, u vás som si všimla, že si väčšina vyká. Takže Madlo, kľudne si tykajme - ak nie si proti :-)

      Odstrániť
  9. Kolace su krasne, urcite vonaju letom :) Tak isto aj zavaranina,pravdepodobne cernice- to mi napadlo ako prve, alebo sa to este podoba na cierne ribezle, ale tie uz asi nie su v sezone :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sylvie uvidíme o pár dní – pekne sa všetci triafate, len čo je pravda :-)

      Odstrániť